En dag som jag

2014-03-31
15:37:32

Att bita sig i läppen

Åh, jag bet mig så i läppen igår och det är någonting av det värsta jag vet! Hela underläppen svullnar ju upp vilket innebär att det knappt går att äta utan att återigen bita sig i läppen så att den svullnad upp ännu mer! Och ont som tusan gör det!
Men detta inlägg skall, rubriken till trots, inte handla om hur jag har bitit mig i läppen. Detta är endast en parentes. 
 
Detta inlägg kommer att handla om att jag idag har gjort min sista dag på den praktikplats jag har varit på i 10 veckor. Under 10 veckor har jag lärt känna personalgruppen, sköterskorna och gruppcheferna och har kommit att tycka väldigt bra om allihop. Imorgon är det dags för mittseminarium där jag kommer att prata lite om verksamheten och vad jag har lärt mig under dessa veckor och på onsdag ska jag vidare till biståndsenheten för att fortsätta resterande 10 veckor där. Det är med skräckblandad förtjusning jag lämnar det som faktiskt har kommit att bli rätt tryggt, emot någonting som känns osäkert, nytt och nervöst men också spännande, lärorikt och roligt. Jag skall lära känna en ny arbetsgrupp, en ny byggnad och ett nytt arbetssätt. Jag skall även visa mig i framkant och visa vad jag går för och vad jag kan så att chefen för enheten sedan kommer vilja anställa mig i sommar. Det skall självklart bli jätteroligt att få komma till en arbetsplats där det faktiskt finns en chans att jag skall få arbeta självständigt och lära mig mer, men det är inte utan att jag känner en viss nervositet i maggropen. En röst som ekar i mitt bakhuvud "tänk om det inte går vägen, tänk om jag inte kan". Hela tiden försöker jag byta ut den osäkra lilla rösten mot en säkrare och mer positiv röst som menar att jag kan och att jag kommer att lära mig. Att jag är en duktig person som är omtyckt av andra och att jag borde tro på mig själv. 
 
Just nu sitter jag på balkongen och filosoferar. Det är vackert väder ute och livet börjar ju bli lite ljusare. Jag funderar över vad det ska bli till middag idag och att jag är lite för seg för att egentligen orka laga mat. Jag tror jag ska lägga mig lite här, i solen, och titta på något roligt på datorn. Så får det nog bli! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: